Jak používat pohon 4x4

Rychlá 4x4 (4H)

Při zařazení rychlé 4x4 pohonu všech kol můžete cestovat všemi běžnými rychlostmi. Toto nastavení aktivujte, když jste na dálnici a silnice, kde je povrch-mokrý, zasněžený, zledovatělý,bahnitý. Je to také dobré pro rovné silnice se štěrkem, pískem nebo bahnem. Jednoduše řečeno, 4H se používá k jízdě normální rychlostí, když potřebujete větší trakci

 

 

 

Pomalá-redukovaná 4x4 (4L)

Redukce v automobilech s pohonem všech kol je určen pro ty nejzávažnější věci - hluboký písek, sníh, bláto, přejíždění vody, lezení po skalách a stoupání / klesání. Pokud používáte 4L, udržujte také nízkou rychlost (maximálně 40 km / h), protože ve skutečnosti není trakce na silnici lepší než s 4H, ale převodovka dává větší točivý moment. Navržena pro maximální trakci a maximální výkon, kola se budou otáčet pomaleji za než za 4H. V případě, že 4L použite ve vysoké rychlosti, nebo na zpěvněném povrchu může dojít k totální destrukci komponent!

 

 

 

 

 

Automatický pohon všech kol (AWD)

Jedná se o moderní vymoženost, která vám umožní efektivně „nastavit a zapomenout“. V tomto nastavení vozidlo sleduje trakci pneumatik při pohonu dvou kol a automaticky přeřadí na pohon všech kol, když jedno z nich začne prokluzovat. Toto nastavení použijte, když jsou silnice proměnlivé, například  sníh a led nebo jakákoli jiná kombinace podmínek, kdy by pneumatika mohla náhle proklouznout. Existují dva typy AWD: částečný nebo automatický AWD. U částečného pohonu můžeme přepínat mody a dělat rozhodnutí dle naší uvahy, u plně elektronického pohonu AWD nikoliv.

Mějte na paměti

Po rovných, hladkých a suchých vozovkách byste nikdy neměli cestovat s pohonem všech čtyř kol, protože by to poškodilo vaše hnací ústrojí. Nezapomeňte také, že pohon všech kol poskytuje vyšší točivý moment a zabírají všechny pneumatiky pro pohyb vpřed, ale nepomůže vám zastavit. Cestujte vždy rychlostí, která vám umožní bezpečně zastavit, bez ohledu na to, jak dobře se pohybujete vpřed.

Při přechodu z pohonu dvou kol na automatický pohon všech kol nebo na 4H můžete tak činit „za běhu“ - nebo při jízdě normální rychlostí. Při řazení do / z 4L pohonu všech kol však pravděpodobně budete muset zastavit a počkat, až přestane blikat kontrolka.